Wakacje w Bułgarii – Kavarna, Topola, Topola Skies 2020

Wakacje w Bułgarii
Jeśli jeszcze nie udało się Wam przeczytać mojego pierwszego postu z Bułgarii, w którym zawarłam wszystkie praktyczne informacje, w tym zasady zachowania się podczas pandemii, to koniecznie nadróbcie! Mam nadzieję, że rozwieję wszystkie wątpliwości.

Dzisiaj znacznie przyjemniejsza część, bo będę próbowała Was namówić do wizyty w słonecznej Bułgarii. Okolica, w której przebywaliśmy robiła wrażenie.

Wakacje w Bułgarii 2020

To była już moja druga wizyta w Bułgarii tyle, że tym razem w dużo ładniejszych terenach. Przyznam, że nie spodziewałam się iż ten kraj ma takie piękne góry, z których możemy podziwiać cudowne Morze Czarne. Widok zapiera dech w piersiach, ale to trzeba zobaczyć samemu…

Jaki wybraliśmy hotel?

Jak już wiecie z pierwszego wpisu do Bułgarii polecieliśmy z biurem podróży, które oferuje nam naprawdę spory wybór hoteli. Nie jest więc łatwo znaleźć to co akurat nas zainteresuje, chociaż nieskromnie przyznam, że my już mamy w tym wprawę. Każdy wyjazd uczy nas czegoś nowego, dzięki czemu wybierając hotel i miejsce wiemy już dokładnie czego chcemy. Tym razem nasz wybór padł na hotel Topola Skies, dlaczego?

Topola Skies Resort & Aquapark – Topola, Kavarna
Hotel Topola Skies położony jest w malowniczej miejscowości Topola (okolice Kavarny), z której mamy przepiękny widok na Morze Czarne. Wszystko tam otoczone jest górami i zielenią, wygląda to obłędnie. Jest to bardzo spokojne miejsce, a więc o sklepach, restauracjach czy dyskotekach możemy zapomnieć. Dla nas nie był to problem. Jednym minusem, o ile można by tak powiedzieć, była odległość od plaży, ok. 1 km. Niby niewiele, ale była to droga kamienista, stroma i dość męcząca. Nam jednak te wycieczki na plażę sprawiały dużo frajdy, zwłaszcza gdy schodziliśmy w dół, w górę było odrobinę gorzej. Na szczęście dla leniwych o wyznaczonych porach jeździł bus, sami skorzystaliśmy z niego 2 razy. Dobra, wróćmy do hotelu…
Budynek Topola Skies Resort & Aquapark to spory obiekt i dzieli się na kilka części, przypominał nam jakieś drogie osiedle z basenami. Posiada całkiem przyjemne, ale proste wnętrze. Pokój, który otrzymaliśmy był duży i przestronny, co dla nas było istotne miał balkon, na którym co wieczór przesiadywaliśmy do późnych godzin (mogłabym to powtórzyć). Łazienka również większa i przede wszystkim czysta, bez pleśni i innych dziwactw. Pomieszczenia codziennie sprzątane, czego chcieć więcej.
Na terenie hotelu znajdują się 4 baseny w tym nasz ulubiony Infiniti, gdzie najczęściej przebywaliśmy. Widoki z niego były niesamowite. Oczywiście dużo zieleni, deptaki gdzie spacerowaliśmy. Dodatkową atrakcją był aquapark obok hotelu, do którego mieliśmy darmowy wstęp, gdzie trochę poszaleliśmy na zjeżdżalniach.
Kavarna, Topola, Topola Skies 2020

Wspomnę pokrótce o hotelowym jedzeniu. Jesteśmy dość wybredni, jeśli chodzi o jedzenie, ale tutaj byliśmy pozytywnie zaskoczenie, duży wybór i smaczne potrawy. Spokojnie można było się najeść do syta i w pełni korzystać z uroków Bułgarii.
Hotel Topola Skies Resort & Aquapark posiada cztery i pół gwiazdki, na które uważam, że zasługuje. Urlop w nim upłynął nam naprawdę sympatycznie, jedynie co nam przeszkadzało to notoryczne imprezy dla dzieci i brak rozrywki dla dorosłych, którą ostatecznie zapewnialiśmy sobie sami.

Plaża Kibella Beach

To właśnie na tej plaży spędzaliśmy najwięcej czasu. Kibella Beach to niewielka plaża, ale jeśli tylko się chce, każdy znajdzie dla siebie miejsce z zachowaniem odpowiedniego dystansu. Plaża jest piaszczysta, czysta, a zejście do morza łagodne. Dodatkowo znajduje się tam bar oraz jest możliwość wypożyczenia leżaków, jednak my korzystaliśmy ze swojego koca – najlepiej i najwygodniej. Na plażę staraliśmy się wychodzić przynajmniej raz dziennie, tym bardziej, że morze było spokojne więc można było snoorkować.

Zanim przejdę do informacji o tym co udało nam się zwiedzić w Bułgarii, kilka słów o małych zwierzaczkach, które spotkaliśmy.

Pełzające gady w Bułgarii

Na początek powiem, że mimo ciągłego snoorkowania to niestety, ale w Morzu Czarnym nie udało nam się zobaczyć żadnej rybki, nawet malutkiej. Na dnie dostrzegliśmy jedynie niewielkie kraby, które najczęściej były zdechłe i wysuszone. Nie ma tego złego, bo w drodze na „naszą” plażę udało nam się minąć 2 gady i to całkiem przypadkowo. Za pierwszym razem zostaliśmy nastraszeni przed dużego węża, który czyhał na drzewie. Z tego co pamiętam był on w kolorze szarym, ale ja wolałam się przy nim nie zatrzymywać zbyt długo. Kolejnego dnia, był to jeden z ostatnich naszych wypadów na plaże, minęliśmy się z żółwiem, który nie wiadomo po co wspinał się po skałach w górę. Żółw był dość daleko, dlatego ciężko było mu zrobić zdjęcie, ale udało nam się również je spotkać w ogrodach botanicznych w miejscowości Bałczik, choć wiadomo - nie było to już ich naturalne środowisko.

Czym poruszać się w  Bułgarii?

W związku, że do Bułgarii wybraliśmy się samolotem, musieliśmy pomyśleć o tym, czym będziemy się tam poruszać, w końcu chcieliśmy coś pozwiedzać. Raczej nie braliśmy pod uwagę kupna zorganizowanych wycieczek,  a właśnie wynajem samochodu. Niestety w pobliżu nie było zbyt wiele sklepów, barów itp., o czym już pisałam, a najbliższa wypożyczalnia była w Bałcziku lub Kavarnie. Na szczęście hotel dawał możliwość rezerwacji samochodu u firmy zewnętrznej, dzięki czemu udało się wszytko załatwić. Za wynajem zapłaciliśmy 28 Euro za dzień, przy czym dość kosztowna była kaucja, bo aż 100 Euro. Wybraliśmy jeden z tańszych samochodów jakim była Skoda Fabia. Auto wytłuczone, ale ważne, że jeździło i dużo nie paliło. Korzystaliśmy z wypożyczalni NikCars, a samochód został nam dowieziony tuż pod sam hotel.
Czym poruszać się w  Bułgarii?

Co udało na się zwiedzić w Bułgarii?

Szczerze nie spodziewałam się, że upały dadzą nam tak popalić. Zwiedziliśmy o wiele mniej niż to mieliśmy zaplanowane, jednak najważniejsze punkty zostały odhaczone!

Bałczik, pałac i ogrody botaniczne

Bałczik to mała mieścina w północno-wschodniej Bułgarii nieopodal Kavarny. Dzięki wapiennym białych skałach, na których się znajduje, zostało okrzyknięte Białym Miastem. Sami tylko przejeżdżaliśmy przez to miejsce bo naszym celem był pałac i ogród botaniczny - w końcu to drugi co do wielkości ogród botaniczny w Europie! Nie będę tutaj zbytnio przedłużać, ale robi wrażenie i to spore. Ogród jest przepiękny, a widok z góry na morze i roślinność, obłędny. Sami zobaczycie na zdjęciach.

Cena za wstęp, parking, wejściówki do muzeum to 28 BGN za 2 osoby. My jednak żałujemy, że skusiliśmy się na muzeum, szału nie było.

Złote Piaski były naszym kolejnym celem

Kiedy pierwszy raz byłam w Bułgarii przebywałam na Słonecznym Brzegu, jakoś wtedy do głowy mi nie przyszło, że w pobliżu są Złote Piaski i można by się tam wybrać. Tym razem nadrobiłam to z mężem. Jednak muszę przyznać, że zdecydowanie bardziej podobało nam się u wybrzeża Kavarny. Może po prostu trafiliśmy w złe miejsce, ale na mnie Złote Piaski nie zrobiły jakiegoś dużego wrażenia.

Przez Kavarne na półwysep Kaliakra

Miejsce, które najbardziej chciałam odwiedzić, czyli półwysep Kaliakra. Jest to miejsce z dużą historią i legendami, dzisiaj jednak nie będę Was tym zanudzać. Wspomnę tylko o widoku. Mamy tutaj ogromne klify z różowego wapienia obrośnięte zielenią, genialny widok na morze i całkiem sporo pomników, które właśnie związane są z historią i legendami. Ponadto tuż na samym krańcu klifu znajdziemy kapliczkę symbolizującą grób św. Michała. Jest to też miejsce, gdzie możemy doszukiwać się fok oraz delfinów, niestety nam się ich nie udało zobaczyć. Fajną ciekawostką jest to, że aby dojść do kapliczki należy przejść przez przeuroczą restaurację. Ponadto znajduje się tam też zamknięta strefa wojskowa. Kaliakra to ciekawe miejsce warte obejrzenia.
Wstęp na półwysep Kaliakra, a w zasadzie parking to 3 BGN za osobę, a więc my zapłaciliśmy 6 GBN.

Pola lawendy i słoneczników

Pewnie zdążyliście już zobaczyć na Instagramie, ale wspomnę jeszcze, że Bułgaria to hektary pół, na których znajdziemy zadbaną i równo posadzoną w rządkach lawendę, słoneczniki, które w słońcu wyglądają przepięknie i pola kukurydzy.

Wiatraki z Morzem Czarnym w tle

To jest widok, który uwielbiam. Wiatraki, a w tle skały i morze, tak prosto, a tak idealnie. W Bułgarii sporo wiatraków występuje u wybrzeży co tworzy niepowtarzalny klimat, który ciągle mnie zachwyca.
Kavarna, Topola, Topola Skies 2020Kavarna, Topola, Topola Skies 2020

Ok, to by było chyba na tyle. Kolejne miejsce na naszej mapie zaliczone, teraz czekamy aż sytuacja na świecie się uspokoi i planujemy dalej. Nie ma co się ociągać, trzeba żyć!

Koniecznie dajcie znać jak Wam się podobał dzisiejszy post i czy lubicie wyjazdy zagranicę!